Thursday, October 31, 2013

Sebuah filem animasi 3D yang akan datang berdasarkan app ANGRY BIRDS Rovio yg akan diarahkan oleh Fergal Reilly...Ia telah menjadi salah satu daripada francais hiburan terbesar di dunia , dan sejak pelancarannya pada tahun 2009 , ia telah menjadi nombor satu aplikasi dibayar sepanjang zaman. -->DISINI<--

Bercakap mengenai Sky Jeff Randall Live, Jami Laes , ketua bahagian permainan di Rovio Entertainment , berkata: " Pada awalnya, ia adalah cukup jelas bahawa sesuatu tentang permainan , kira-kira watak-watak, tentang dunia , benar-benar terlibat peminat di besar cara. "

Kejayaan francais ANGRY BIRDS telah memberi manfaat kepada keuntungan syarikat.Pada tahun 2012, lebih daripada dua kali ganda pendapatan £ 129.09m dengan satu perempat daripada satu bilion orang bermain permainan setiap bulan.

Hampir separuh daripada pendapatannya datang dari pembarangan tahun lepas sebagai peminat membeli mainan dan lain-lain versi fizikal berjenama watak-watak kegemaran mereka.

Filem 3D adalah kemasukan pertama syarikat ke dalam filem, tetapi peminat telah diperkenalkan ke dalam dunia diperluaskan Angry Bird mingguan melalui siri animasi Angry Bird Toons itu.

Kartun yang telah dikeluarkan pada bulan Mac , telah mempunyai lebih daripada satu bilion views.

Encik Laes berkata filem baru : "Saya rasa peminat akan sangat gembira mengenai pengalaman filem yang kita membawa keluar pada 1 Julai, 2016.Dan pada masa depan beliau berkata: " Kami sedang merancang lebih luas daripada hiburan.

P/S :- WAHHHHHH xsabo wa nak tgk film ANGRY BIRDS yg bakal ditayang xlama lg wakakakakaka

Wednesday, October 30, 2013

Gambar-gambar yang menakjubkan menunjukkan surfer termuda dunia menunggang ombak pada usia TIGA TAHUN!!!!














Triston Gailey yang comel menjadi surfer termuda di dunia berusia TIGA TAHUN. jangan xcye plak ok silalah percaya xcye lg ok tgk gambar beliau dibawah

Triston Gailey menarik dalam ramai penonton kerana dia mempercepatkan bersama-sama gelombang lebih daripada dua kali ketinggian sendiri di Pismo Beach, California.

Bapa bangga beliau Todd Gailey , 35, yang telah dilatih sejak dia masih dalam lampin, berkata: "Dia suka air dan dia mencintai cabaran Dia berani. .

"Dia ini benar-benar kelihatan hebat pada muka apabila beliau surfs . Saya fikir orang-orang berjaya dan dia suka perasaan melayari sepanjang jalan masuk

" Triston tahu melayari adalah satu perkara yang besar -orang. Beliau menikmati mengetahui dia menolak dirinya dan dia melakukan sesuatu yang anak-anak kecil yang lain tidak lakukan. Ia membuat dia berasa istimewa."

Anak kecil yang mula membangunkan kemahiran apabila beliau hanya dua , pertama menguasai papan boogie dan skateboarding.

Bapanya, seorang ahli bomba dan penyelamat , kemudian membuat dia lulus 25 meter ujian renang sebelum membenarkan beliau untuk memukul laut.

Dan walaupun anaknya yang ' semula jadi ' , Todd masih terkejut apabila melihat dia bangun dari perut dan keseimbangan beliau tegak di atas kapal.

Walaupun kemahiran beliau , imej pegun Triston memakai lifejacket dan Todd sentiasa ada untuk menolak dia keluar dan merampas dia dari air apabila dia ' menghapuskan '.

Beliau menambah: "Keselamatan adalah nombor saya satu kebimbangan saya kapten di jabatan bomba dan sebagai sebahagian daripada yang saya belajar bagaimana untuk mengelakkan kemalangan. .


p/s :- rasa2 klu kat malaysia confirm bapak dak ni kene tiau kaw2 btl x coz xsesuai lorh sukan ni utk bdk2 isy2





Ok en3 kali ni wa mau kupas2 pasal WAJAR KE BUDAK SEKOLAH BERCINTA??? Kalu tanye pada korang mesti pernah kan bercinta masa zaman sekolah dlu hehe cinta monyet sehati sejiwa la konon2 tp bl bis skolah xde dah sehati sejiwa eleh2 jgn nak tipu lah haha tp de jugak yg berkekalan tol x :) tapi kan kalu ditanya pada ibu bapa atau orang dewasa, pasti diaorang menjawab “tidak wajar.”alasannye, mereka sepatutnya memberi sepenuh perhatian kepada pelajaran dan bukan perkara yang boleh melalaikan tumpuan, btl jugak 2 kan org g skolah utk timba ilmu diaorang plak g timba cinta hek3x....ada ibu bapa berkata :-“Wang belanja sekolah pun ibubapa yang beri, mahu menanggung anak orang pula”atau , PMR
pun belum ambil sudah sibuk hendak bercinta...2 hingus pun suruh org kesat de hati nak bercinta ekeke....cinta di kalangan pelajar sekolah atau remaja sering dikaitkan dengan ‘cinta monyet ataupun cinta yang x bertahan lama tanpa matlamat perkahwinan....tapikan cube tanya pula soalan itu pada remaja, adakah wajar mereka bercinta? Rase2 pe jwp diaorg??? Mungkin ada yang menjawab: “alahhh nak merasai pengalaman baru je bkn wat pape pun ehehe(bdk 2 ckp bkn aku k)tapi kan kalu kita pk secare mendalam n teliti wajar ke remaja bercinta?? Kalu pk dr sudut len beselah 2 kan itu tanda mereka sedang akil baligh dan melalui proses perkembangan daripada kanak-kanak kepada alam remaja..Remaja lelaki yang sudah balighmanakala gadis yang kedatangan haid mempunyai perasaan semula jadi atau tarikan untuk berkawan pada rakan berlainan jantina btl x kwn2 :)..walau pe2 pun ibu bapa jgn lak lepas tangan mcm 2 je coz diaorg perlu la jugak memantau dengan siapa anak mereka berkawan n beritahu diaorg tentang adab dan batas pergaulan, pihak sekolah kn lah jugak wat pemantauan selama satu atau dua jam menerusi pendidikan agama atau moral....yang paling penting sekali ibu bapa perlu lah memberi panduan n menasihatkan anak mereka bahawa berkawan tidak menjadi kesalahan, tetapi perlu memastikan sejauh mana kejujuran kawan berkenaan....hadoii dah macam pakar motivasi plak aku neh hahaha eh2 de lg nak bebel ni.... sikap terbuka dengan anak mudah utk menasihatkannya mengenai perkara baik atau buruk...ibu bapa juga wajar bertanya anak sama ada dia mempunyai teman lelaki atau teman wanita...tanye je tapi ni bukan bertujuan utk menggalakkan anak 2 bercinta...tapi kalu blh nasihatkan mereka supaya utamakan pelajaran dlu hehehe kan sng blajar rajin2 dpt result gempak,msk U,dpt keje yg bagus n kawin :)

p/s :- wa xbercinta ms sekolah coz wa jujur belajar atas kehendak sndr bkn atas desakan ibubapa xmen la jiwang2 ni n atas sbb itulah result wa gempak 8E bkn senang nak dpt kah3x ....(abaikan)


Tuesday, October 29, 2013

Rumah Atas Pokok Yang Menakjubkan

Rumah ats pokok yg membuatkan wa terpegun....wa rs korang pon pasti teruja klu dpt seketul rumah mcm ni kan ....hurmmmm de sape2 penah ternampak,terserempak,tertengok xkat malaysia ????? rasa2nye rumah burung antu de la kan ...so dpt tgk pic pon jd la ek ...jom tgkkkk


Eco-friendly Finca Bellavista Treehouse — Costa Rica


Plane Treehouse — Costa Rica






Three Story Treehouse — British Columbia, Canada


Senior Center Turned Treehouse — Ghent, Belgium

Minister’s Treehouse — Crossville, Tennessee, USA



Treehouse by Takashi Kobayashi — Japan




Read More

Minum Jus Bagi Mendapat Kesihatan Yang Lebih Baik

wa mau kongsi skit pasal jus yg korang boleh amalkan utk menjaga kesihatan korang tp  ramai orang x tahu bahawa buah Durian Belanda (juga bahagian pokok Durian, iaitu daun) menyimpan kekuatan tersembunyi untuk melawan kanser dengan berkesan daripada rawatan menggunakan ubat-ubatan dan terapi kimo. Malangnya, berita baik dilindungi oleh salah satu syarikat dunia yang menjalankan penyelidikan dan mahu pembiayaan penyelidikan serta manfaat yang mulia pergi ke syarikat, sebelum bahan-bahan mentah farmaseutikal dari buah Durian dibuang ke dalam pasaran dunia. Selain daripada buah Durian, terdapat banyak buah-buahan lain yang mempunyai manfaat yang besar untuk kesihatan. Semua buah-buahan juga dimakan lebih mudah dan lebih selesa dengan diproses menjadi jus buah-buahan yang sihat


Jus avocado untuk manfaat kesihatan termasuk:

pembentukan sel-sel darah merah
mencegah anemia
Bagi wanita hamil, kandungan asid folik dari avokado boleh merangsang perkembangan otak dan pembentukan saraf tunjang.
Mengawal lemak jahat (LDL kolesterol) dan meningkatkan lemak baik (kolesterol HDL)
Mencegah strok.
Anti- kedut dan awet muda.


Jus tomato untuk manfaat kesihatan adalah:

Antioksidan yang tinggi berguna untuk mempertahankan tubuh daripada radikal bebas.
Kandungan lyopene dalam tomato boleh mengelakkan kanser prostat.
Untuk mengekalkan berat badan yang ideal untuk mereka yang berdiet untuk menurunkan berat badan dan boleh meningkatkan selera makan bagi mereka yang menaikkan berat badan serta dalam fasa pemulihan selepas penyakit.
Mencegah sembelit.
Paras glikogen boleh menstabilkan fungsi hati


Satu epal sehari boleh menyelamatkan nyawa anda , kandungan epal adalah amat berguna untuk kesihatan , termasuk:

Kandungan quercetin dalam epal boleh sebagai anti-kanser dan anti -radang.
Kandungan pektin boleh membantu membuang pembentukan kotoran dalam usus untuk sekian lama.
Boleh menurunkan paras kolesterol, tekanan darah dan paras gula dalam darah.
Boleh mengurangkan selera makan.
Boleh merawat sakit kepala



Jus Strawberry untuk manfaat kesihatan adalah:

Mengandungi asid elagik , yang bertindak sebagai antioksida untuk membasmi radikal bebas yang memasuki tubuh.
Boleh menghalang pertumbuhan sel tumor dalam paru-paru , payudara, serviks.
Boleh membersihkan sistem penghadaman badan.
Mengawal paras kolesterol.
Boleh mengurangkan kesakitan pada sendi,
Faedah yang terkandung dalam jus jambu termasuk:

Boleh mengurangkan kolesterol dalam darah dan menurunkan tekanan darah.
Boleh menghalang seriawan.
Dapat mengurangkan berat badan.
Kandungan vitamin C dalam jus jambu batu boleh melegakan selsema dan batuk.
Astrigent kandungan boleh menyembuhkan cirit-birit.
Boleh mengelakkan kehilangan tulang dalam,
Jus Kiwi untuk manfaat kesihatan termasuk:

Kaya dengan vitamin C amat berguna untuk melindungi badan daripada sel-sel kanser.
Kaya dengan serat boleh mengurangkan sembelit.
Kandungan kalium yang membantu mengawal tekanan darah.
Untuk mengelakkan jangkitan , penuaan pra-matang.
Sangat baik untuk mereka yang mengalami penyakit jantung.
Melegakan sejuk dan selesema,
Jus mangga untuk manfaat kesihatan termasuk:

Boleh sebagai disinfektan untuk membersihkan badan dan darah di dalam badan.
Kaya dengan caretenoid yang boleh mencegahh kanser kolon dan tulang kanser pangkal rahim.
Boleh meremajakan sel-sel badan.
Boleh mengelakkan bau badan yang disebabkan oleh bakteria,
Jus delima untuk manfaat kesihatan :

Boleh membius cacing gelang, cacing pita dan pinworms dalam usus dan melepaskan dengan najis.
Kaya dengan vitamin A, C , E dan asid folik yang baik untuk mengandung.
Kaya dengan antioksidan yang membantu mencegah tersumbat dalam arteri yang disebabkan oleh kolesterol.
Mengelakkan berlakunya kanser prostat,

Meningkatkan tenaga , sistem imun , mencegah dari jangkitan,melawan kanser
Read More

1) Akuarium terbesar di dunia Akuarium Georgia terletak di Atlanta , Amerika Syarikat. akuarium ini adalah tarikan utama ibu negara Amerika Selatan . Haiwan terbesar akuarium beluga paus , serta beberapa spesies ikan lumba-lumba , jerung paus,
2) Sydney Aquarium . dibuka selepas pengubahsuaian utama, yang membelanjakan kira-kira $ 10 juta dalam 2012. Sekarang akuarium adalah salah satu daripada tarikan utama di Australia. Akuarium ini termasuk kira-kira tujuh ratus spesis haiwan.

3) Dubai Aquarium & Discovery Center - pusat membeli-belah dan pusat hiburan yang besar di Dubai, yang dibuka pada 2008. Bahagian pusat ini adalah akuarium besar dengan kapasiti kira-kira 33 ribu spesies ikan dan haiwan marin yang lebih daripada lapan puluh lima spesies. Tinggal di sini, dan beberapa spesies jerung, termasuk pasir dan jerung gergasi. Akuarium ini disenaraikan dalam " Guinness Book of Records " . Kawasan adalah kira-kira 273 meter persegi,

4) Akuarium Churaumi Okinawa ( Tyuraumi ) terletak di Jepun, Seaquarium mempunyai empat tingkat dan direka untuk dapat memaparkan sepenuhnya ke hidupan laut di pulau-pulau Jepun.

5) Oceanário de Lisboa terletak di Lisbon, Portugal. Terletak di Taman Negara . Ini adalah akuarium terbesar di Eropah , kerana ia dicipta oleh pereka Amerika. Oceanarium terdiri daripada lima akuarium kaca gergasi , setiap yang menyerupai habitat di Pasifik , Atlantik, India, Artik , Artik (atau Selatan) Lautan. Oleh kerana itu, pengunjung boleh mempelajari tentang kehidupan lautan dunia ,seperti Jerung , pari, barakuda, tuna, belut Moray

Monday, October 28, 2013

ni haaa wa letakkan pic selebriti terkenal pujaan korang utk tatapan umum...masa zaman muda diaorg n masa sekarang ...ehemmm cantik n hensem wa lagi zaman muda2 dlu ahahahaha...ce tgk gambar 50 Cent erkkkkkkk



















Lelaki tertinggi di dunia, yang tingginya diukur pada 8 kaki, 3 inci (2 meter 51 sentimeter), Sultan Kosen mengahwini wanita yang bersaiz normal  Merve Dibo pada hari Ahad di bandar Turki selatan Mardin.

Di samping  ketinggian beliau, Kosen juga memasuki Guinness Book of World Records kerana saiz tangan dan kaki beliau, yang dicatatkan pada 10.8 inci (27.5 sentimeter) dan 14.37 inci (36.5 sentimeter) masing-masing.

Kosen mengalami penyakit yang jarang berlaku yang menyebabkan acromegaly badannya untuk terus menghasilkan hormon pertumbuhan.


Lelaki di tertinggi didunia, Sultan Kosen dan tunangnya Merve Dibo memegang tangan pada waktu malam inai mereka , majlis yang diadakan sehari sebelum perkahwinan itu, pada 26 Oktober, 2013 di Balai Kampung Mardin , Turki.





Saturday, October 26, 2013

Tambat Hati Wanita??? Fahami Wanita..Kenali Wanita






Assalamualaikum semua en3 wa ni sedikit berbunga dari en3 yg wa post rase2nye keh3x... ehemmmmmm....wa just nk skit care2 utk tambat hati wanita n mungkin berguna utk korang cube2 lah ek ekeke...semua perempuan inginkan perhatian dan kasih sayang, terutamanya dari orang yang disayangi tol x. so  tunjukkan sifat keperihatinan dan kasih sayang yang tiada nilai kepada mereka. Bila mereka rasa terhibur dan bahagia mereka akan menjadi seorang pasangan yang amat setia dan cinta sepenuh hati. Sekiranya kasih sayang yang mutlak telah didambakan kepada orang yang disayanginya, segala pengorbanan akan dilakukan tanpa memberi sebarang nilai- itulah PEREMPUAN.
Seringlah menelefon atau menghantar e-mail untuk bertanyakan khabar atau paling minima mengucapkan ‘Hai’ untuk menunjukkan bahawa dia sering di hati korang. Bagi mereka walaupun satu ungkapan atau satu ayat, ia merupakan sesuatu yang sangat berharga dan begitu bahagia menerimanya. Berkongsilah masalah dengan mereka, cuba dengar pendapat mereka, sekurang-kurangnya mereka akan berasa yang mereka itu penting dalam diri korang dan diperlukan tapi jangan korang ambil remeh-temeh pada perkara yang amat penting bagi mereka perempuan ni sangat kuat ingatan terhadap tarikh-tarikh penting, contohnya hari ulang tahun. Apa salahnya korang wat ’surprise’ sekali sekala kepada orang yang kita sayangi. Mereka akan dapat rasakan yang kamu betul-betul menyayanginya.
Perempuan ni terkenal dengan sifat manjanya diaorang sering ingin melakukan sesuatu bersama orang yang disayangi. Mereka akan meminta bantuan korang walaupun mereka mampu melakukannya tapi janganlah plak korang menolak sekiranya korang tiada halangan ketika itu.Inilah masanya untuk kamu menonjolkan ke’macho’an kamu hahahaha. Pujuklah mereka dan tenangkan mereka sekiranya mereka dalam kesusahan. Ketika ini mereka benar-benar inginkan kamu di sisi mereka. Jangan lak  kedekut memberi pujian kepada mereka kerana mereka berhak mendapat pujian. aku pantang tol kalu de laki yang just penting diri sendiri tanpa memikirkan perasaan perempuan cubalah memahami keinginannya dan kemahuannya.
Sesetengah perempuan tidak suka menyatakan secara terus terang tentang apa yang mereka inginkan, kadang-kadang mereka suka berkias dan memberi contoh ‘cerita orang lain’ kepada korang. Jadi korang kenalah peka dan gunakan kepakaran korang untuk memenangi hati mereka. Jangan lupa, mereka juga ada ego yang terselit di celah-celah kelembutan mereka jgn xtau plak adehh rase panjang wa dah membebel neh kalu de nak tambah sila2 k

p/s : - hari ni hati wa rase berbunge2 jah ekeke..jgn ade yg berdaroh idung pas bc en3 ni dah la ye
Read More
(25) (23) (22) (21) (12) (10) (5) (5) (5) (4) (4) (3) (3) (3) (2) (1) (1) (1) (1)
© nOWArZ.CoM All rights reserved | Theme Designed by KyLeRiL